Forum KPS Strona Główna KPS
Krajowe Porozumienie Samorządowe
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tragedia narodowa w Smoleńsku 10.04.2010 r.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KPS Strona Główna -> Publikacje
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 12:21, 11 Kwi 2010    Temat postu: Tragedia narodowa w Smoleńsku 10.04.2010 r.

straciliśmy Prezydenta i najwyższe Władze Państwowe:
[link widoczny dla zalogowanych]

Telewizja Polska napisał:
Prezydent Lech Kaczyński nie żyje
Autor: em|en, bzato; Źródło: TVP Info, PAP, IAR

Rządowy Tu-154 z prezydentem RP Lechem Kaczyńskim, jego żoną Marią i gośćmi, którzy lecieli na uroczystości w Katyniu, rozbił się w sobotę pod Smoleńskiem. Nikt z 96 osób na pokładzie nie ocalał. Ciało prezydenta jest transportowane do Polski. Trumna zostanie przewieziona w uroczystym kondukcie do Pałacu Prezydenckiego.
Na lotnisku w Smoleńsku odbyła się uroczystość przekazania trumny z ciałem prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Stronę rosyjską reprezentował premier Władimir Putin, stronę polską – Maciej Łopiński i Małgorzata Bochenek z Kancelarii Prezydenta RP.

Lista osób, których nazwiska figurują na liście pokładowej prezydenckiego samolotu z Warszawy do Smoleńska:
1. Lech Kaczyński, prezydent RP
2. Maria Kaczyńska, małżonka prezydenta RP
3. Ryszard Kaczorowski, były prezydent RP
4. Joanna Agacka-Indecka, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej
5. Ewa Bąkowska, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
6. gen. broni Andrzej Błasik, dowódca Sił Powietrznych
7. Krystyna Bochenek, wicemarszałek Senatu RP
8. Anna Maria Borowska, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
9. Bartosz Borowski, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
10. gen. dyw. Tadeusz Buk, przedstawiciel Sił Zbrojnych
11. gen. bryg. abp Miron Chodakowski, Prawosławny Ordynariusz Wojska Polskiego
12. Czesław Cywiński, prezes Zarządu Głównego Światowego Związku Żołnierzy AK
13. Leszek Deptuła, poseł
14. ppłk Zbigniew Dębski, członek Kapituły Orderu Wojennego Virtuti Militari
15. Grzegorz Dolniak, poseł
16. Katarzyna Doraczyńska, Kancelaria Prezydenta
17. Edward Duchnowski, sekretarz generalny Związku Sybiraków
18. Aleksander Fedorowicz, tłumacz języka rosyjskiego
19. Janina Fetlińska, senator
20. Jarosław Florczak, funkcjonariusz BOR
21. Artur Francuz, funkcjonariusz BOR
22. gen. Franciszek Gągor, szef Sztabu Generalnego WP
23. Grażyna Gęsicka, posłanka
24. gen. bryg. Kazimierz Gilarski, przedstawiciel Sił Zbrojnych
25. Przemysław Gosiewski, poseł
26. ks. prałat Bronisław Gostomski, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
27. Mariusz Handzlik, minister w Kancelarii Prezydenta
28. ks. prałat Roman Indrzejczyk, kapelan prezydenta
29. Paweł Janeczek, funkcjonariusz BOR
30. Dariusz Jankowski, Kancelaria Prezydenta
31. Izabela Jaruga-Nowacka, posłanka
32. o. Józef Joniec, prezes Stowarzyszenia Parafiada
33. Sebastian Karpiniuk, poseł
34. wiceadm. Andrzej Karweta, dowódca Marynarki Wojennej
35. Mariusz Kazana, dyrektor Protokołu Dyplomatycznego w MSZ
36. Janusz Kochanowski, Rzecznik Praw Obywatelskich
37. gen. bryg. Stanisław Nałęcz-Komornicki, Kanclerz Orderu Wojennego Virtuti Militari
38. Stanisław Jerzy Komorowski, wiceminister obrony narodowej
39. Paweł Krajewski, funkcjonariusz BOR
40. Andrzej Kremer, wiceszef MSZ
41. ks. Zdzisław Król, b. kapelan Warszawskiej Rodziny Katyńskiej
42. Janusz Krupski, kierownik Urzędu do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych
43. Janusz Kurtyka, prezes IPN
44. ks. Andrzej Kwaśnik, kapelan Federacji Rodzin Katyńskich
45. gen. Bronisław Kwiatkowski, przedstawiciel Sił Zbrojnych
46. Wojciech Lubiński, lekarz prezydenta
47. Tadeusz Lutoborski, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
48. Barbara Mamińska, osoba towarzysząca
49. Zenona Mamontowicz-Łojek, prezes Polskiej Fundacji Katyńskiej
50. Stefan Melak, przewodniczący Komitetu Katyńskiego
51. Tomasz Merta, wiceminister kultury
52. Stanisław Mikke, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
53. Aleksandra Natalli-Świat, posłanka
54. Janina Natusiewicz-Mirer, osoba towarzysząca
55. Piotr Nosek, funkcjonariusz BOR
56. Piotr Nurowski, prezes PKOl
57. Bronisława Orawiec-Loeffler, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
58. ks. ppłk Jan Osiński, Ordynariat Polowy WP
59. ks. płk Adam Pilch, ewangelickie duszpasterstwo polowe
60. Katarzyna Piskorska, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
61. Maciej Płażyński, poseł
62. gen. dyw. bp Tadeusz Płoski, biskup polowy Wojska Polskiego
63. gen. dyw. Włodzimierz Potasiński, przedstawiciel Sił Zbrojnych
64. Andrzej Przewoźnik, sekretarz generalny Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa
65. Krzysztof Putra, wicemarszałek Sejmu RP
66. ks. prof. Ryszard Rumianek, rektor UKSW
67. Arkadiusz Rybicki, poseł
68. Andrzej Sariusz-Skąpski, prezes Federacji Rodzin Katyńskich
69. Wojciech Seweryn, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
70. Sławomir Skrzypek, prezes NBP
71. Leszek Solski, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
72. Władysław Stasiak, szef Kancelarii Prezydenta RP
73. Jacek Surówka, funkcjonariusz BOR
74. Aleksander Szczygło, szef BBN
75. Jerzy Szmajdziński, wicemarszałek Sejmu RP
76. Jolanta Szymanek-Deresz, posłanka
77. Izabela Tomaszewska, Kancelaria Prezydenta
78. Marek Uleryk, funkcjonariusz BOR
79. Anna Walentynowicz, działaczka opozycji demokratycznej
80. Teresa Walewska-Przyjałkowska, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
81. Zbigniew Wassermann, poseł
82. Wiesław Woda, poseł
83. Edward Wojtas, poseł
84. Paweł Wypych, minister w Kancelarii Prezydenta
85. Stanisław Zając, senator
86. Janusz Zakrzeński, osoba towarzysząca
87. Gabriela Zych, przedstawiciel Rodzin Katyńskich i innych stowarzyszeń
88. Dariusz Michałowski, funkcjonariusz BOR
89. Mł. chor. Agnieszka Pogródka-Węcławek; funkcjonariuszka BOR, w służbie od 8 lat

Oprócz pasażerów na pokładzie samolotu było także 7 członków załogi:
90. Arkadiusz Protasiuk, kapitan
91. Robert Grzywna, członek załogi
92. Andrzej Michalak, członek załogi
93. Artur Ziętek, członek załogi
94. Barbara Maciejczyk, stewardessa
95. Natalia Januszko, stewardessa
96. Justyna Moniuszko, stewardessa
źródło: Telewizja Polska


wiadomości z ostatniej chwili:

eksportacja ciała Prezydenta:
[link widoczny dla zalogowanych]

Kancelaria Prezydenta RP napisał:
Trasa konduktu z ciałem Prezydenta RP
Niedziela, 11 kwietnia 2010

Między godz. 14.00 a 14.30 na lotnisku wojskowym Warszawa-Okęcie wyląduje samolot z ciałem Lecha Kaczyńskiego, Prezydenta RP.

Na lotnisku odbędą się uroczystości z udziałem rodziny Prezydenta oraz władz polskich. Samolot będzie lądował w asyście myśliwców MIG-29 oraz zostanie powitany przez Kompanię Honorową Wojska Polskiego.

Ciało Lecha Kaczyńskiego zostanie przewiezione z lotniska do kaplicy Pałacu Prezydenckiego. Uroczysty kondukt z ciałem prezydenta przejedzie ulicami:

Żwirki i Wigury,
Krzyckiego,
Raszyńską,
Alejami Jerozolimskimi,
przez Rondo Dmowskiego,
Marszałkowską,
przez Plac Bankowy
Senatorską
Miodową
Krakowskim Przedmieściem
Wjazd do Pałacu Prezydenckiego.
(C) Kancelaria Prezydenta RP

ks. Jan Sikorski (duszpasterz NSZZ Solidarność) zaprasza:
[link widoczny dla zalogowanych]

Archidiecezja Warszawska napisał:
W związku z katastrofą lotniczą, w której zginęli Pan Prezydent RP wraz z Małżonką i wiele Osobistości Państwa Polskiego
ks. Henryk Małecki
Moderator Kurii



W niedzielę Miłosierdzia Bożego - 11 kwietnia br. o godzinie 15.00, u zbiegu ulic Górczewskiej i Deotymy, przy figurze Pana Jezusa Miłosiernego odbędzie się Eucharystia w intencji ofiar katastrofy lotniczej pod Smoleńskiem. Eucharystii przewodniczyć będzie Arcybiskup Kazimierz Nycz Metropolita Warszawski, a homilię wygłosi Arcybiskup Henryk Hoser, ordynariusz diecezji Warszawsko-Praskiej.

Arcybiskup Metropolita Warszawski kieruje serdeczne wyrazy współczucia Rodzinom ofiar katastrofy lotniczej i zaprasza wszystkich do udziału we wspólnej modlitwie.

Księży, którzy mogą wziąć udział w powyższych uroczystościach, zapraszamy do koncelebry. Prosimy także o oflagowanie posesji kościelnych.
źródło: Archidiecezja Warszawska

do chwili obecnej zidentyfikowano jedynie 24 osoby ( w tym Prezydenta Kaczyńskiego i Marszałka Putrę).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Wto 17:54, 13 Kwi 2010, w całości zmieniany 9 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:45, 13 Kwi 2010    Temat postu:

Cytat:
44. ks. Andrzej Kwaśnik, kapelan Federacji Rodzin Katyńskich

wielka osobista strata dla mnie - charyzmatyczny i otwarty duszpasterz młodzieży, wiele lat temu jako wikariusz w mojej Parafii przygotował mój rocznik do Sakramentu Bierzmowania.
[*][*][*]

Msza Św. za duszę śp. Księdza Andrzeja Kwaśnika w kościele parafialnym
pw. Zwiastowania Pańskiego przy ul. Gorlickiej 5/7 we czwartek
15.04.2010 r. o godz. 19:15.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:46, 13 Kwi 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Kancelaria Prezydenta RP napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Informujemy, iż w związku z wystawieniem na widok publiczny trumien z ciałami Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego i Małżonki Prezydenta RP Pani Marii Kaczyńskiej nastąpiła zmiana miejsca wpisów do księgi kondolencyjnej.

Od wtorku 13 kwietnia br. wpisy do księgi kondolencyjnej będzie można składać w Pałacu Prezydenckim w skrzydle północnym w godz. 10.00 – 24.00 (wejście Bramą Główną).
(C) Kancelaria Prezydenta RP


Kancelaria Prezydenta RP napisał:
[link widoczny dla zalogowanych]
Poniedziałek, 12 kwietnia 2010

Przekazujemy porządek nabożeństw i liturgii z udziałem przedstawicieli Kancelarii Prezydenta RP, które zostaną odprawione w najbliższym okresie w intencji Prezydenta Lecha Kaczyńskiego i Małżonki Marii Kaczyńskiej oraz wszystkich ofiar katastrofy lotniczej w Smoleńsku:

Wtorek (13 kwietnia br.) - godz. 17:30
Parafia Kościoła Greckokatolickiego Ojców Bazylianów (ul. Miodowa w Warszawie)
Liturgia za zmarłych z Panichidą
Liturgii przewodniczył będzie Ojciec Prowincjał Zakonu Ojców Bazylianów Igor Harasim.

Środa (14 kwietnia br.) - godz. 18:00, godz. 18:30 i godz. 20:00
18:00 - Parafia Ewangelicko-Augsburska Świętej Trójcy (pl. Małachowskiego w Warszawie)
Nabożeństwo żałobne odprawi Ksiądz Radca Piotr Gaś
W nabożeństwie weźmie udział zwierzchnik kościoła Ewangelicko-Augsburskiego w RP ksiądz biskup Jerzy Samiec.

18.30 - Kościół św. Anny na Krakowskim Przedmieściu 68 w Warszawie
msza św. w intencji pana Ministra Władysława Stasiaka

20.00 - Kościół św. Marcina przy ul. Piwnej 9/11 w Warszawie
msza św. w intencji ś.p. Mariusza Handzlika, Podekretarza Stanu w Kancelarii Prezydenta RP

Czwartek (15 kwietnia br.) – godz. 14:00, godz. 18:00, 19:00
14:00 - Kaplica w Muzeum Powstania Warszawskiego pod wezwaniem bł. księdza Józefa Stanka (ul. Przyokopowa w Warszawie)
Mszę Świętą odprawi Ksiądz Zygmunt Wudarkiewicz kapelan kaplicy Muzeum Powstania Warszawskiego.

18:00 - Parafia pod wezwaniem Świetego Stanisława Kostki
ul. Kardynała Stanisława Hozjusza
Liturgii Przewodniczył będzie Ksiądz Prałat Zygmunt Malacki

19.00 - Sanktuarium św. Andrzeja Boboli przy ul. Rakowieckiej 61, msza św. w intencji pana ministra Mariusza Handzlika

Piątek (16 kwietnia br.) – godz. 16:45 i 18:00
16:45 - Sobór metropolitalny Świętej Równej Apostołom Marii Magdaleny (Al. Solidarności w Warszawie)
Panichida w intencji Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego i Małżonki Marii Kaczyńskiej
pod przewodnictwem Jego Eminencja, Wielce Błogosławiony Sawa, Metropolita Warszawski i całej Polski.

18:00 - Katedra Polowa Wojska Polskiego (ul. Długa w Warszawie)
Uroczysta msza święta w intencji Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego, małżonki, biskupa polowego WP Tadeusza Płoskiego i wszystkich ofiar smoleńskiej katastrofy. Liturgii przewodniczył będzie ksiądz pułkownik Sławomir Żarski – Wikariusz Generalny.
(C) Kancelaria Prezydenta RP

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Wto 16:35, 13 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 17:53, 13 Kwi 2010    Temat postu:

stanowisko Zarządu Ligi Polskich Rodzin:

[url]http://lpr.pl/?sr=!czytaj&id=6778&dz=kraj&x=0&pocz=0&gr=[/url]

Cytat:
Tragedia w Smoleńsku.


Zarząd Główny Ligi Polskich Rodzin na swoim posiedzeniu w dniu 10.04.2010 w Poznaniu składa na ręce Pana Marszałka jako Głowy Państwa kondolencje z powodu tragicznej katastrofy w Smoleńsku.

Modlimy się za duszę tragicznie zmarłych i wierzymy, że ich ofiara uświadomi światu dlaczego oni się tam znaleźli.

Niech odpoczywają w pokoju wiecznym.


Witold Bałażak

Prezes Zarządu LPR

źródło: Liga Polskich Rodzin lpr.pl


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Śro 0:46, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 0:47, 14 Kwi 2010    Temat postu:

Księgi kondolencyjne
Pałac Prezydencki - Krakowskie Przedmieście 46/48
Kancelaria Prezydenta - Wiejska 10
Kancelaria Sejmu - Wiejska 4/6/8
Kancelaria Senatu - Wiejska 6
Biuro Bezpieczeństwa Narodowego - Karowa 10
Instytut Pamięci Narodowej - Towarowa 28, Pl. Krasińskich 2/4/6, Marszałkowska 21/25
Rzecznik Praw Obywatelskich - Al. Solidarności 77
Rada Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa - Wspólna 4
Narodowy Bank Polski - Świętokrzyska 11/21
Ordynariat Polowy Wojska Polskiego - Karaszewicza-Tokarzewskiego 4
Sztab Generalny Wojska Polskiego - Rakowiecka 4A
Stowarzyszenie Wspólnota Polska - Krakowskie Przedmieście 64


[link widoczny dla zalogowanych]


Amatorski film z katastrofy w Smoleńsku


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Śro 1:18, 14 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczofob
Gość






PostWysłany: Czw 20:37, 15 Kwi 2010    Temat postu:

Ciekawostka jak Polacy osądzają dokonania prezydenta.
kaczynskinawawelu.pl/
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 23:38, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Sobota 10 kwietnia 2010 r.
- uczestniczyłem we Mszy świętej o godz. 19:00 w Archikatedrze Warszawskiej pw. św. Jana, koncelebrowanej pod przewodnictwem ks. abp. Kazimierza Nycza,
- zapaliłem znicz pod Pałacem Prezydenckim;


Niedziela 11 kwietnia 2010 r.
- uczestniczyłem we Mszy świętej o godz. 15:00 koło rogu ul. Górczewskiej i Deotymy, celebrowanej pod przewodnictwem ks abp Henryka Hosera


Środa 14 kwietnia 2010 r.
zapaliłem znicze i wpisałem się do ksiąg kondolencyjnych ku pamięci:
- śp. Sekretarza Rady Ochrony Pamięci Walk i Męczeństwa Andrzeja Przewoźnika
- śp. Szefa Urzędu do spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych Janusza Krupskiego
- Sejmu RP,
- Senatu RP
oraz
- zapaliłem 2 znicze pod Pałacem Prezydenckim,
- podjąłem niestety nieudaną próbę złożenia hołdu Parze Prezydenckiej - oczekiwałem od godz. 12:15 do 0:30, ale dopadł mnie kryzys i wróciłem do domu;


Czwartek 15 kwietnia 2010 r.
- uczestniczyłem we Mszy św. za śp. ks. Andrzeja Kwaśnika w kościele pw. Zwiastowania Pańskiego przy ul. Gorlickiej;


Piątek 16 kwietnia 2010 r.
- zapaliłem znicz i wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp. Prezesa narodowego Banku Polskiego Sławomira Skrzypka,
- złożyłem hołd, zapaliłem znicz oraz wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp. Prezesa Stowarzyszenia Wspólnota Polska Macieja Płażyńskiego,
- zapaliłem znicz i wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp Szefa Biura Bezpieczeństwa Narodowego Aleksandra Szczygły,
- zapaliłem znicz ku pamięci Ordynariusza Polowego śp. Bp Gen. Tadeusza Płoskiego,
- wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp. Dowódcy Garnizonu Warszawa,
- zapaliłem znicz i wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp Rzecznika Praw Obywatelskich Janusza Kochanowskiego,
- zapaliłem znicz i wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci śp. Prezesa Instytutu Pamięci Narodowej Janusza Kurtyki,
- zapaliłem znicz ku pamięci Szefa Sztabu Generalnego Wojska Polskiego Gen. Franciszka Gągora,
- zapaliłem znicz i wpisałem się do księgi kondolencyjnej ku pamięci ostatniego Prezydenta RP na Uchodźstwie Ryszarda Kaczorowskiego (niestety, ok. godz. 19:00 już Belweder był zamknięty),
- złożyłem elektroniczne kondolencje Prezydenckiej Parze za pośrednictwem strony internetowej [link widoczny dla zalogowanych]

Panie Prezydencie !
Larum grają !
Ojczyzno ma,
Tyle razy we krwi skąpana,
Ach jak wielka dziś Twoja rana,
Jakże długo cierpienie Twe trwa !
Opuściłeś na Umiłowany Ojcze Narodu
Prezydencie Tysiąclecia
Twoje dzieci płaczą ...
Non Omnis Moriar !

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 10:36, 19 Kwi 2010    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=QhVKxoazmi8


(C) Fakty.interia.pl

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Wto 0:58, 20 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:06, 23 Kwi 2010    Temat postu:

amatorski film nakręcony przez Rosjanina (po kilku dniach autor filmu został dźgnięty nożem a następnie odłączony od respiratora w szpitalu):
http://www.youtube.com/watch?v=c32J9MIn8SI&feature=related

To mógł być zamach? :
[link widoczny dla zalogowanych]

Galeria ofiar katastrofy w Smoleńsku:


sarkofag Pary Prezydenckiej na Wawelu: [link widoczny dla zalogowanych]

Prezydent Gruzji wspomina Prezydenta Polski:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Pią 0:10, 23 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 19:10, 24 Kwi 2010    Temat postu:

Słowo abp Józefa Michalika na Pl. Piłsudskiego 17-04-2010:
[link widoczny dla zalogowanych]

Program uroczystości pogrzebowych i żałobnych (książeczka):
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Wto 0:23, 11 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 1:02, 11 Maj 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Dziwny sygnał z radiolatarni

Sygnał radiolatarni, który otrzymywał prezydencki Tu-154 był inny od tego, który normalnie powinien odebrać. Wszystko przez niestandardowy rozkład systemów nawigacyjnych na lotnisku Siewiernyj - twierdzi były pilot wojskowy ze Smoleńska.

W standardzie bliższa radiolatarnia znajduje się 1 km od początku pasa startowego, dalsza - 4 km. Z tej strony, z której nadlatywał prezydencki tupolew, druga jest jednak umieszczona w odległości 6 km.
- Jeśli pilot orientowałby się na standardową odległość i wybrał standardową trajektorię podejścia do lądowania, okazałaby się ona zbyt krótka i stroma. W efekcie mniej więcej w odległości 1,5 - 2 km znalazłby się na wysokości kilku metrów nad ziemią - tłumaczy rozmówca "Rzeczpospolitej".

- 4 km i 1 km to rzeczywiście standard - potwierdza pilot instruktor Dariusz Szpineta. - Nie spotkałem się, aby radiolatarnia dalsza znajdowała się w odległości 6 km od lotniska.

- Leciał tak, jakby tutaj właśnie spodziewał się pasa startowego - mówi, stojąc przy ściętej skrzydłem samolotu brzozie, Aleksandr Koronczik, inny pilot ze Smoleńska.

Podchodziliśmy do lądowania z tej samej strony - zapewnia łk Bartosz Stroiński, dowódca eskadry samolotowej Pułku Lotnictwa Specjalnego, który był 7 kwietnia kapitanem Tu-154. Jego zdaniem rozkład radiolatarni nie miał wpływu na katastrofę - czytamy w "Rzeczpospolitej".

Eksperci podkreślają też, że nawet jeśli Protasiuk założył, że radiolatarnie mają standardowy rozkład, przed nadmiernym obniżeniem lotu powinny go ostrzegać inne urządzenia na pokładzie, m.in. wysokościomierze i bazujący na GPS system TAWS (w sobotę prowadzący śledztwo Międzypaństwowy Komitet Lotniczy podał, że był on w czasie lotu uruchomiony.

Opracowanie: hotnews
Źródło/autorstwo: Rzeczpospolita/r.k. [/b]
źródło: hotnews.pl


[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
††††††††††††††††††††††††††††††††
Artykuł naszego Konrada o nicku „In” publikuję jako główny z uwagi na jego doniosłość. Powtarzam go na specjalnie utworzonej stronie „10 IV – Hipoteza radiolatarni”. Tam znajdziesz więcej informacji o autorze, uaktualnienia nt. tejże hipotezy Konrada i innych osób oraz forum dyskusji na ten temat.

Przyłączcie się do mych podziękowań Konradowi za wysiłek intelektualny i czas włożony w opracowanie hipotezy. Uważam ją za najbardziej dotąd ambitną. Tłumaczy ona kilka niewyjaśnionych, pozornie sprzecznych informacji z katastrofy. Niech wspólna dyskusja z innymi spacjalistami-gośćmi na grypa666 ulepszy hipotezę, a jeszcze lepiej – obali ją i utwierdzi nas w przekonaniu, że nie było spisku.

Ponadto należałoby opracować hipotezę/y fragmentacji konstrukcji samolotu i ciał, następnie hipotezy, kto mógłyby być sprawcą i na czyje zlecenie. Widzę z forum, że zaczęto pracę we właściwym kierunku i zachęcam tych wśród was, którzy mają odpowiednią ekspertyzę lub wykształcenie, żeby przyłączyli się do tych dociekań lub wszczęli swe własne. Np. ze zdjęć szczątków samolotu nie powinno być problemem wykluczyć ingerencji bomby/pocisku i określić jej typu. Podobnie specjalści powinni być w stanie ustalić, czy hipoteza zniszczenia przez lądowanie na plecach jest sensowna.

Wspólnymi siłami w dość szybkim czasie będziemy blisko rozwiązania 10 IV, wg mnie tak doniosłej tragedii dla Polaków, jak 11 IX jest globalnie. Jeśli “spiskowe teorie” i paralela do 11 IX są uzasadnione, należałoby spodziewać się eskalacji zła w Polsce/Europie. Wiemy jednak z kampani anty-scypionkowej z ubr., że wspólnie możemy skutecznie przeciwstawić się złu. Wierzący wiedzą ponadto, że Bóg działa przez nas, kiedy staramy się wsłuchać w Jego wolę, walcząc ze złem. Tak nam dopomóż Bóg…

Piotr Bein 7.5.2010

††††††††††††††††††††††††††††††

Hipoteza fałszywych nadajników NDB
Konrad “In” 7.5.2010, artykuł specjalnie dla bloga grypa666, poprawki językowe 9.5.2010

Na podstawie mojej wiedzy i doświadczenia wiedziałem, że położenie każdego obiektu określa się w podobny sposób jak położenie wybranego punktu w sześcianie, w 3 płaszczyznach wektorowych np. X, Y, Z. W taki sam sposób pracują radary lotniska określające położenia samolotu:

• X – wysokość
• Y – odległość od celu
• Z – “szerokość” tj. położenie względem osi lotniska.

By ocenić lot samolotu, trzeba analizować te 3 płaszczyzny. Fakty, które znamy:

• W odległości 2 km od lotniska (Y) samolot znajdował się na prawidłowej wysokości 120-130 m (X) i był oddalany od osi pasa lądowania ok. 20 m (Z). Czyli musimy odpowiedzieć na pytanie, dlaczego współrzędna Z była nieprawidłowa.
• W odległości 1 km od lotniska samolot leciał na wysokości 2-3 m w odległości 10-20 m od osi pasa. W tym przypadku nie zgadzają sie współrzędne : X – wysokość, Z – położenie względem pasa.

Przy czym współrzędną Z najprawdopodobniej określa się na podstawie sygnałów z nadajnika A (4-6 km od lotniska) i nadajnika B (1 km) od lotniska. Nadajniki A oraz B powinny leżeć w prostej linii na przedłużeniu osi pasa lądowania.

Więc dlaczego X oraz Z się nie zgadzały?

Zaczęły dochodzić kolejne fakty. Przypomniałem sobie wypowiedz świadka katastrofy polskiego Tu154m, rosyjskiego pilota wojskowego – Aleksadra Kormoczika, który twierdził, że był świadkiem lądowania prezydenckiego samolotu. Cytuję ze słuchu na podstawie filmu: minuta 0.12 – 0.22 [6]

„…ON ZROZUMIAŁ ŻE TUTAJ NIE MA PASA, A SZUKAŁ GO DOKŁADNIE W TYM MIEJSCU
…WYGLĄDAŁ I OCZEKIWAŁ, ŻE TU JEST PAS
…DLACZEGO ON TU BYŁ, TO NIEPOJĘTE…”

Rozpocząłem rozmyślać o nadajnikach NDB. Oba są ustawione idealnie na linii osi lotniska. Są jej przedłużeniem, dzięki czemu samolot ustawia swoje położenie. Samolot leciał lekko z boku osi lotniska. Czy powodem tego były mobilne (fałszywe) latarnie NDB???

Tak jak wspomniałem wcześniej, na forum lotnicy.net przeczytałem, że jednym z elementów naprowadzających, a na lotnisku w Smoleńsku głównym elementem, jest ocena wysokości na podstawie sygnału z anteny NDB, która znajduje się 1,1 km od lotniska w Smoleńsku.

Sygnał z tej anteny daje sprawdzenie parametru wysokości oraz umożliwia ustawienie samolotu względem osi pasa lotniska. Wg książki podchodzenia do lądowania, samolot musi być nad tą anteną co najmniej 70 m (biorąc pod uwagę, że pilot zdawał sobie sprawę, że antena ta jest poniżej pasa oraz dane techniczne Tu154m, dodał on odpowiednio metry, co w praktyce dawało 100-120 m nad anteną).

Anteny NDB są dwie: 6,1 km przed lądowaniem – ustawia samolot w linii do osi pasa i ta bliższa (1,1 km), najważniejsza i określająca prawidłową wysokość lądowania i umiejscowienie przed pasem oraz pozwalająca na podjęcie decyzji co do lądowania lub jego zaniechania.

Teraz popatrzyłem na mapkę i oceniłem. Zobaczyłem, co się stanie jak ta bliższą antenę przeniesie się 1 km dalej na odległość 2 km od pasa. Jak wiemy samolot w odległości 2 km od pasa miał wysokość 100 m. [7] „Jak twierdzi zastępca szefa sztabu rosyjskich sił powietrznych gen. Aleksander Aloszyn, jeszcze 2 km od lotniska Smoleńsk-Siewiernyj i do wysokości 100 metrów samolot prezydencki leciał prawidłowo…” Samolot leciał i będąc nad doliną 2 km od pasa mógł uzyskać sygnał od fałszywej anteny NDB; ok. 100-120 m NAD FAŁSZYWĄ ANTENĄ ZNAJDOWAŁ SIĘ STOK (idealnie jeśli przyjmiemy, że myślał, że znajduje się nad latarnią NDB w odległości 1,1 km od pasa). Rysunek pokazuje, że od tego momentu [pilot] zboczył z prawidłowej trajektorii lotu (zielona linia a czerwona), obniżył gwałtownie wysokość (zeznania wieży), bo bał się, że minie pas. Po przeleceniu 1 km i obniżenia wysokości do kilkunastu metrów nad ziemią, szuka pasa lądowania (wiedział, że normalnie sygnał z anteny znajduję się dokładnie 1 km od pasa), więc przypuszczał, że właśnie jest nad pasem do lądowania;

(zeznania pilota: …ON ZROZUMIAŁ, ŻE TUTAJ NIE MA PASA, A SZUKAŁ GO DOKŁADNIE W TYM MIEJSCU …WYGLĄDAŁ I OCZEKIWAŁ, ŻE TU JEST PAS …DLACZEGO ON TU BYŁ, TO NIEPOJĘTE…)

Ale pasa tu nie było. Był on 1 km od lądowania. Tutaj mapka do oceny. Latarnia NDB znajduje się 1 km od pasa, fałszywa mogła być ok. 2 km od pasa.

Dalej w moich poszukiwaniach znalazłem coś ciekawego: są wersje mobilne anteny NDB.

Więc dlaczego X oraz Z się nie zgadzały?

Zaczęły dochodzić kolejne fakty. Przypomniałem sobie wypowiedz świadka katastrofy polskiego Tu154m, rosyjskiego pilota wojskowego – Aleksadra Kormoczika, który twierdził, że był świadkiem lądowania prezydenckiego samolotu. Cytuję ze słuchu na podstawie filmu: minuta 0.12 – 0.22 [6]

„…ON ZROZUMIAŁ ŻE TUTAJ NIE MA PASA, A SZUKAŁ GO DOKŁADNIE W TYM MIEJSCU
…WYGLĄDAŁ I OCZEKIWAŁ, ŻE TU JEST PAS
…DLACZEGO ON TU BYŁ, TO NIEPOJĘTE…”

Rozpocząłem rozmyślać o nadajnikach NDB. Oba są ustawione idealnie na linii osi lotniska. Są jej przedłużeniem, dzięki czemu samolot ustawia swoje położenie. Samolot leciał lekko z boku osi lotniska. Czy powodem tego były mobilne (fałszywe) latarnie NDB???

Tak jak wspomniałem wcześniej, na forum lotnicy.net przeczytałem, że jednym z elementów naprowadzających, a na lotnisku w Smoleńsku głównym elementem, jest ocena wysokości na podstawie sygnału z anteny NDB, która znajduje się 1,1 km od lotniska w Smoleńsku.

Sygnał z tej anteny daje sprawdzenie parametru wysokości oraz umożliwia ustawienie samolotu względem osi pasa lotniska. Wg książki podchodzenia do lądowania, samolot musi być nad tą anteną co najmniej 70 m (biorąc pod uwagę, że pilot zdawał sobie sprawę, że antena ta jest poniżej pasa oraz dane techniczne Tu154m, dodał on odpowiednio metry, co w praktyce dawało 100-120 m nad anteną).

Anteny NDB są dwie: 6,1 km przed lądowaniem – ustawia samolot w linii do osi pasa i ta bliższa (1,1 km), najważniejsza i określająca prawidłową wysokość lądowania i umiejscowienie przed pasem oraz pozwalająca na podjęcie decyzji co do lądowania lub jego zaniechania.

Teraz popatrzyłem na mapkę i oceniłem. Zobaczyłem, co się stanie jak ta bliższą antenę przeniesie się 1 km dalej na odległość 2 km od pasa. Jak wiemy samolot w odległości 2 km od pasa miał wysokość 100 m. [7] „Jak twierdzi zastępca szefa sztabu rosyjskich sił powietrznych gen. Aleksander Aloszyn, jeszcze 2 km od lotniska Smoleńsk-Siewiernyj i do wysokości 100 metrów samolot prezydencki leciał prawidłowo…” Samolot leciał i będąc nad doliną 2 km od pasa mógł uzyskać sygnał od fałszywej anteny NDB; ok. 100-120 m NAD FAŁSZYWĄ ANTENĄ ZNAJDOWAŁ SIĘ STOK (idealnie jeśli przyjmiemy, że myślał, że znajduje się nad latarnią NDB w odległości 1,1 km od pasa). Rysunek pokazuje, że od tego momentu [pilot] zboczył z prawidłowej trajektorii lotu (zielona linia a czerwona), obniżył gwałtownie wysokość (zeznania wieży), bo bał się, że minie pas. Po przeleceniu 1 km i obniżenia wysokości do kilkunastu metrów nad ziemią, szuka pasa lądowania (wiedział, że normalnie sygnał z anteny znajduję się dokładnie 1 km od pasa), więc przypuszczał, że właśnie jest nad pasem do lądowania;

(zeznania pilota: …ON ZROZUMIAŁ, ŻE TUTAJ NIE MA PASA, A SZUKAŁ GO DOKŁADNIE W TYM MIEJSCU …WYGLĄDAŁ I OCZEKIWAŁ, ŻE TU JEST PAS …DLACZEGO ON TU BYŁ, TO NIEPOJĘTE…)

Ale pasa tu nie było. Był on 1 km od lądowania. [link widoczny dla zalogowanych]. Latarnia NDB znajduje się 1 km od pasa, fałszywa mogła być ok. 2 km od pasa.

Dalej w moich poszukiwaniach znalazłem coś ciekawego: są [link widoczny dla zalogowanych].

Non Directional Beacons

With the acquisition in 1998 of Sencea, Fernau broadened its product range to include non directional beacons. After a thorough review and upgrade of the existing design by our engineering team, the system now sits comfortably alongside the rest of our products as the 2060 NDB. The 2060 NDB has been a great success and has allowed us to offer customers some very innovative solutions. For instance, coupled with a DME, it provides an airfield with an immediate capability down to 300 feet, or the mobile DME/NDB can be used to equip any airstrip with almost instant navigation for emergency relief work, military movements, and so forth. The unit can be supplied in fixed, man-portable, or mobile configurations together with an appropriate antenna and, if required, remote control and monitor unit and remote off-air monitor receiver. The 2060 NDB is available in dual and single configurations with output power user-variable up to 100W. Applications of the 2060 NDB are numerous and include land based aviation beacons, ship beacons, oil platform beacons, oil pipeline location beacons, differential GPS data correction beacons, and portable and fixed military variants.

Radiolatarnie niekierunkowe
[tłumaczenie Piotr Bein].

Z przejęciem firmy Sencea w 1998 r., firma Fernau poszerzyła swą ofertę produktów o niekierunkowe radiolatarnie. Po dokładnej rewizji i modernizacji istniejącej konstrukcji przez naszych inżynierów, system oferujemy teraz obok pozostałych produktów, jako 2060 NDB. Jest on wielkim sukcesem i pozwala nam oferować klientom bardzo innowacyjne rozwiązania. Np. łącznie z DME zapewnia on lotnisku natychmiastową zdolność do 300 stóp [ok. 90 m, niejasne jakiego parametru dotyczy – PB], zaś każdy pas startowy można wyposażyć mobilnym systemem DME/NDB w niemal natychmiastową nawigację do prac ratowniczych, ruchu wojsk itd. Urządzenie można dostarczyć w konfiguracji stacjonarnej, przenośnej lub ruchomej z odpowiednią anteną, a w razie potrzeby – z urządzeniem do zdalnego sterowania i monitorowania oraz z odbiornikiem monitorowania off-air [może znaczyć monitorowanie sygnałem skrytym – PB]. 2060 NDB jest dostępny w konfiguracjach pojedynczych i podwójnych o mocy zmiennej do 100 W, wybieralnej przez użytkownika. Liczne zastosowania 2060 NDB obejmują lądowe nadajniki lotnicze, radiolatarnie morskie, nadajniki dla platform wiertniczych i dla lokalizacji rurociągów, nadajniki korekty różnicowych danych GPS oraz przenośne i stacjonarne wersje wojskowe. [koniec tłumaczenia]

Oraz można się przyjrzeć, co jest na [link widoczny dla zalogowanych]

Zacząłem powoli rozumieć, że niektórzy mogą iść złym tropem, stawia się nacisk na różnicę w wysokości, podczas gdy może tu chodzić o różnicę w pojmowaniu odległości od lotniska. Zbiegło to się z informacjami sugerującymi błąd pilota. Moje wnioski nt. błędu pilota były następujące:

Błąd pilota? Zależy, co nazywasz błędem – jeśli było tak, jak opisałem, to nie ma tu błędu pilota. Podstawowe pytanie, które zadał rosyjski pilot wojskowy i zadawało wielu dziennikarzy: dlaczego w odległości 1,2 km od lotniska pilot szukal pasa startowego bedac przekonanym ze tam jest.

Jeszcze raz przyjrzyj się temu zdjęciu i znajdź punkt połączenia (2 km od lotniska): zielonej (prawidłowej) i czerwonej (rzeczywistej) trajektorii lotu. Teraz ten punkt przesuń 1 km do przodu (tak jak na filmie z szklanej pułapki, który wstawił mizia - w tym przypadku punkt ten mógł być przestawiony 1 km do tylu).

I co zobaczysz? ze gdyby pilot był 1 km bliżej lotniska, to schodził by idealnie do lądowania.
[link widoczny dla zalogowanych] [koniec cytatu]

Później była konferencja D.Tuska [8] i jego wypowiedz: “Nie zdradzę tajemnicy śledztwa, ale analizując przerwanie pracy niektórych urządzeń TU-154 można by powiedzieć, że katastrofa mogła nastąpić o godzinie 8.41…”

Przypomniały mi się wypowiedzi internautów w Smoleńsku oraz dane elektrowni w Smoleńsku, które publikowała prasa: o awarii linii energetycznej na trasie lądowania samolotów o godz. 08.39.35 w dniu 10.04.2010.

“…Komisja badająca przyczyny katastrofy dotarła do danych, według których do zerwania liny doszło o godzinie 8.39..” [9]

Dokument smoleńskiej elektrowni zamieszczony w artykule Rzeczpospolitej precyzuje czas awarii linii energetycznej na godz. 08.39.35 [10]

Pojawił się niepokój, co to może oznaczać. W godzinach wieczornych fakty zaczęły się układać w miarę spójna całość. Po nieprzespanej nocy powstała Hipoteza Fałszywych Nadajników NDB

Hipoteza fałszywych nadajników NDB
Analiza faktów – Smoleńsk 10.04.2010
Znane nam fakty to: (dane wg czasu polskiego)


Znane nam fakty to: (dane wg czasu polskiego)

• Elektrownia zanotowała awarie linii energetycznej o godz. 08g.39m.35s (wypowiedzi internautów z forum Smoleńsk, artykuły polskiej prasy cytujące wypowiedź członka komisji oraz zdjęcie dokumentu z elektrowni w Smoleńsku).
• Wg świadków samolot rosyjski IL-76 wykonał nieudane lądowanie lecąc odchylony jednym skrzydłem i o mało nie zahaczając innych samolotów.
• Skrzynka polskiego Tu-154m przestała pracować o godz. 08.41.00 (konferencja D.TUSKA 28.04.2010). [11]

Oznaczałoby to, że linię energetyczną mógł zerwać rosyjski samolot IL-76 o godz.08.39.35. Mniej więcej 1,5 min. później ok. godz 08.41.00 polski samolot rozbił się w pobliżu płyty lotniska.

————————————————————————————-

Co mówią nam te fakty:

• Samolot polski Tu-154m był spóźniony o 30 min., przez co znalazł się w tym samym czasie w pobliżu lotniska w Smoleńsku, co samolot rosyjski IL-76.
• Oba samoloty mogły mieć te same problemy: W odległości 1,1 km od lotniska znalazły się na wysokości kilku metrów. Czyli oba samoloty musiały zaczynać obniżać lot ok. 2 km od lotniska.
• Samoloty były od siebie oddalone o 1,5 min lotu, co oznacza ok. 6-7 km (dozwolona – bezpieczna odległość dwóch samolotów na tym samym podejściu do lądowania – pracowałem na radarach).
• Oba samoloty mogły ścinać drzewa na niskiej wysokości, co tłumaczy sprzeczne doniesienie o uszkodzeniu anteny NDB (1,1 km) oraz drzewa (1,1 km) – przeszkód oddalonych od siebie o wartość większą, niż wynosi rozpiętość skrzydeł któregoś z samolotów. W tym miejscu potrzebna jest dogłębna analiza ścięcia drzew na podstawie trajektorii lotu samolotów. Uszkodzenie anteny mogło też wynikać z działań sabotażowych.
• Samolot rosyjski Il-76 uratował się, a polski Tu-154m rozbił się. Mogło wiązać się to z różnicą w ułożeniu silników pomiędzy rosyjskim IL-76 a polskim TU-154m. Rosyjski samolot miał silniki na skrzydłach, a polski na tyle samolotu. Umiejscowienie silników w tyle samolotu może zmniejszyć szanse na podniesienie samolotu na bezpieczna wysokość oraz manewrów samolotu na malej wysokości.
• Alarm lotniska zawył 15 min. po katastrofie o godz. 08.56.00. Mogło się to wiązać z dwoma powodami:

- Ktos z jakiegoś powodu podjął decyzje o powstrzymaniu się od wszczęcia alarmu.
- Służby ratownicze lotniska były niekompletne i chciano uniknąć kompromitacji – wszczynania alarmu bez wystarczającej ilości załogi gotowej do wykonania działań ratowniczych. W związku z tym czekano na posiłki z miasta i dopiero po dotarciu ludzi wszczęto alarm. W przypadku hipotezy zamachu istnieje możliwość wcześniejszych decyzji o pozbawieniu służb ratowniczych lotniska należytej załogi.

—————————————————————————

Na podstawie tego można przypuszczać, że:

• Ustawiono fałszywe nadajniki NDB, które oszukały obu pilotów co do odległości od pasa oraz odchylenia na południe od osi lotniska.
• Zainstalowano urządzenia służące do fałszywej komunikacji miedzy samolotami oraz wieżą kontroli lotu. Powstała fałszywa wieża kontroli lotu.
• Jeśli to był zaplanowany zamach, mgła musiała być sztuczna ( informacje o tajemniczym samolocie latającym nad lotniskiem na dwie godziny przed katastrofa).
• W przypadku zamachu – nie wiedział o tym wcześniej rosyjski rząd (w każdym razie w początkowej fazie): problemy IL-76.
• Słowa uznania należą się dla rosyjskich internautów i innych ludzi (np. z elektrowni) dzięki którym mamy te informacje (zdjęcia, świadectwa, wykresy).
• Za zamachem muszą stać służby specjalne, które uciszyły niektóre niewygodne fakty i poinformowały polityków w stosownym czasie.

Scenariusz

Biorąc pod uwagę te fakty można wysnuć następujący scenariusz (godzina według czasu warszawskiego)

06.40 – Tajemniczy samolot rozpoczyna nalot nad lotniskiem, co pokrywa się z narastaniem mgły.

07.15 – Ląduje polski samolot Jak-40

07.30 – Warszawa – start polskiego samolotu prezydenckiego (30 min opóźnienia)

07.35 – Mobilne fałszywe nadajniki zajmują pozycje. Następuje uszkodzenie lub unieszkodliwienie prawdziwych nadajników.

08.20 - Zakłócenie komunikacji miedzy samolotami a wieżą. Powstaje fałszywa wieża (centrum komunikacji). Istnieje możliwość oraz przypuszczenia zakłócania łączności. Mogło ono przybrać różne formy oraz obejmować różne fazy lotu. Pracownicy kontroli lotu lotniska zeznawali, że pilot polskiego samolotu nie podawał danych. Była też sugestia, że piloci nie znali rosyjskiego (wbrew prawdziwym faktom o pilotach oraz załodze polskiego samolotu). [12]

• W związku z tym, że potwierdzenia wieży są istotna częścią procedury lądowania, istnieje przypuszczenie, że piloci kierowali się również informacjami fałszywej wieży.
• Podejrzenie o brak znajomości języka rosyjskiego mogło wynikać z początkowej fazy lotu – zbliżania się do lotniska. Komunikaty do wieży od początku były przekazywane przez osoby podszywające się pod pilotów. Miało to wykluczyć ewentualne podejrzenia pilotów co do zmiany głosu kontrolerów lotu.

08.30 – Samolot polski Tu-154m dociera w okolice lotniska w Smoleńsku. Jednocześnie rosyjski Il-76 znajduje się nad lotniskiem. Relacje świadków wskazują, że jeden lub oba samoloty krążą nad lotniskiem. Może to oznaczać, że:

• Fałszywa wieża kontroli lotu decyduje, że samolot rosyjski będzie pierwszy podchodził do lądowania; samolot polski wykonuje ewentualnie dodatkowe kólka i kieruje się za samolotem rosyjskim na sciezke podchodzenia do lądowania (10 km od lotniska).
• IL-76 krążył nad lotniskiem. Polski Tu-154m nadlatuje nad lotnisko w momencie, gdy IL-76 znajduje się w drodze na scieżkę do lądowania (10 km od lotniska). “Wieża kontroli” nakazuje podążać za samolotem IL-76. Bezpieczny odstęp w takich warunkach wynosi ok. 6-10 km co w przeliczeniu na czas daje ok. 1,5 – 2 min. To pokrywa się z różnicą pomiędzy czasem awarii linii energetycznej, a czasem zatrzymania czarnej skrzynki polskiego TU-154m.

08.37.30 – Rosyjski samolot rozpoczyna podchodzenie do lądowania (10 km od lotniska).

W związku z informacja o dziwnym kącie lotu polskiego samolotu. (podchodził do lądowania niezgodnie z osią lotniska oraz ułożeniem nadajników NDB) oraz ułożeniem przeszkód w ostatnim fazie lotu (ok. 1,3 km od lotniska) istnieje prawdopodobieństwo, ze samolot rosyjski mógł lecieć inną trajektorią lotu oraz być zmylonym tylko przez jeden fałszywy nadajnik NDB. Fakt ten mógł zaważyć o odmiennych losach obu samolotów. Dwie dostępne opcje to:

• Operatorzy fałszywych nadajników mogli nie być pewni, który samolot leci pierwszy. Zdążają załączyć drugi fałszywy nadajnik (2,1 km od pasa), pierwszy fałszywy nadajnik (7,1 km od pasa) nie działa. Dalszy fałszywy nadajnik (7,1 km) jest ustawiony ok. 400-600 m na lewo (południe) od osi pasa i prawdziwego nadajnika.
• Oba samoloty zostały zmylone przez dwa fałszywe nadajniki. Odmienne losy danych samolotów mogą się wiązać z różnym umiejscowieniem silników w obu samolotach.

08.38.28 – Rosyjski samolot mija fałszywy nadajnik NDB (7,1 km), zaczyna się kierowac sygnalem na falszywy nadajnik NDB w odleglosci 2,1 km od pasa i 100-150 m na południe od osi lotniska.

lub

08.38.30 – Rosyjski samolot mija prawdziwy nadajnik NDB w odległości 6,1 km, zaczyna się kierować sygnałem na fałszywy nadajnik NDB w odległości 2,1 km od pasa i 100-150 m na południe od osi pasa lotniska.

08.39.00 – Polski samolot rozpoczyna podchodzenie do lądowania. Jest w odległości 10 km od pasa. Otrzymuje sygnał od fałszywego nadajnika NDB (ustawionego 7,1 km od płyty lotniska i odchylonego od osi lotniska ok. 400-600 m). Pilot zaczyna sie kierować na sygnał fałszywego nadajnika. Prędkość opadania 3 m/s.

08.39.22 – W odległości 2,1 km od lotniska wskaźnik odbiornika NDB rosyjskiego samolotu sugeruje znajdowanie się nad nadajnikiem NDB (1,1 km) i pilot po potwierdzeniu wysokości zwiększa obniżanie lotu w celu wylądowania.

08.39.33 – Samolot rosyjski IL-76 możliwe, że uszkadza nadajnik NDB (1,1 km – nie stanowi to problemu, gdyż nadajnik nie działa). Druga opcja, że informacja o uszkodzeniu jest próbą ukrycia sabotażowego uszkodzenia nadajnika NDB (1,1 km).

08.39.35 – Samolot rosyjski IL-76 zahacza o linie energetyczną w odległości 1 km od lotniska i ją zrywa (dokument elektrowni o zerwaniu linii).

08.39.35-45 – Samolot rosyjski manewruje, aby uniknąć zderzenia z drzewami. Możliwe, że ścina fragmenty któregoś drzewa (potrzebna dogłębna analiza uszkodzeń drzew w pobliżu lotniska).

08.39.37 – W odległości 7,1 km od lotniska i odchyleniu od pasa ok. 400-600 m polski pilot Tu-154m otrzymuje wskazania odbiornika NDB, że znajduje się nad nadajnikiem (czerwona lampka oraz przestawienie wskaźnika). Potwierdza wysokość ok. 300 m, zaczyna się kierować na drugi fałszywy nadajnik NDB (2,1 km od lotniska i odchyleniu ok.100-150 m od osi pasa).

08.39.50 – Z tym samym nachyleniem na jedno skrzydło rosyjski IL-76 o mały włos nie zahacza o jeden ze stojących samolotów, po czym zgodnie z zaleceniami wieży pospiesznie się oddala.

08.39.55 – Kontrolerzy lotniska są w szoku, nie rozumieją niczego po tym, co zrobi rosyjski samolot i kolejny raz proponują stanowczo polskiemu pilotowi wybranie innego lotniska, być może informują go o problemach rosyjskiego pilota. Głos podstawionego polskiego pilota stwierdza po raz kolejny, że zrobi jedną próbę lądowania.

08.40.39 – Wskaźnik odbiornika sygnału NDB wskazuje, że polski pilot Tu154m znajduje się nad nadajnikiem NDB. W rzeczywistości znajduje się w odległości 2,1 km od lotniska, ale wydaje mu się, ze znajduje się tylko 1,1 km od lotniska. Potwierdza wysokość 100-120 m (dobra) i po potwierdzeniu jej przez fałszywą wieżę kontroli lotu decyduje się rozpocząć ostateczną fazą lądowania. Zwiększa prędkość opadania z 3m/s na 6-8m/s. Jest to prędkość dopuszczalna, zważywszy na dane lotniska oraz parametry Tu-154m. Włącza się alarm TAWS, ale pilot myśląc, że alarm ostrzega przed płytą lotniska, ignoruje sygnał.

08.40.45 – Prawdziwi kontrolerzy lotu w odległości 1,6 km od lotniska ostrzegają pilota, że obniża lot nie w tym miejscu, co trzeba. Lecz pilot pomimo, że znajduje się na wysokości 100 m nad dnem wąwozu i 70 m nad przyszłym prawdziwym (zakłóconym) nadajnikiem NDB, nie słyszy ostrzeżenia prawdziwej wieży. Następuje kolejne sfałszowanie komunikatów.

08.40.46 – Tu-154m w odległości 1,5 km od pasa oraz na wysokości 285 m npm zmniejsza prędkość opadania.

08.40.49 – Polski samolot znajduje się w odległości 1.3 km od lotniska i ok. 60 m od osi pasa na wysokości 8 m, pilot zaczyna gorączkowo szukać pasa, którego się tu spodziewał (zeznania świadka, rosyjskiego pilota) i zaczyna kosić pierwsze drzewa.

08.40.52 – Odległość od lotniska 1,05 km. Po dwóch sekundach prostego lotu polski pilot podnosi maszynę i zaczyna się wznosić; niestety, ukształtowanie terenu i ciężkość maszyny powoduje, że pomimo iż wzniósł maszyną na 20 m, to ciągle znajduje się 4 m nad ziemią, gdzie na wysokości nadajnika NDB i odchyleniu od osi lotniska wciąż kosi drzewa. Istnieją dwie sprzeczne informacje o uszkodzeniu drzew oraz nadajnika NDB w odległości przekraczającej rozpiętość skrzydeł któregoś z samolotów. Możliwość próby ukrycia uszkodzenia nadajnika w wyniku sabotażu.

08.40.55 – W odległości ok. 800 m od płyty lotniska polski samolot Tu-154m uderza w dużą brzozą, tracąc dużą część lewego skrzydła i pilot traci kontrolę nad samolotem.

08.4056 – Polski pilot Tu-154m próbuje ratować samolot, przechylając się na jedno z skrzydeł (potrzebna szczegółowa analiza uszkodzenia drzew – możliwe są uszkodzenia spowodowane przez dwa samoloty, polskiego Tu-154m oraz rosyjskiego IL-76).

08.41.00-05 – Samolot roztrzaskuje się 500-300 m od lotniska i 150 m na południe od jego osi.

W związku z tym, że to mógł być zamach, dla pewności zostały użyte dodatkowe środki, które dały pewność, że wszyscy zginą:
• gaz (wczorajsze info o badaniach toksykologicznych).
• niewykrywalny ładunek wybuchowy.

08.41.10 – Rosyjscy kontrolerzy lotu są w szoku. Wiedzą, że to nie przypadek. Praktycznie nie jest możliwe, żeby dwaj piloci popełnili ten sam błąd. Zaczynają się bać o swoje życie. Nie wszczynają alarmu. Nie wiedzą, co robić.

08.42.00 – Przygotowany w pobliżu specjalny oddział służb specjalnych upewnia się, że wszyscy nie żyją i rozpoczyna zabezpieczanie miejsca katastrofy. Nie wszczyna alarmu. Możliwa jest opcja braku wystarczających służb (m.in. strażaków) w czasie katastrofy. Dowódca straży pożarnej, obawiając się kompromitacji, ściąga z miasta zapasową załogę straży i dopiero wtedy wszczyna alarm. Stad 14 minut różnicy pomiędzy domniemana godzina katastrofy (08.42) a zawyciem syren alarmowych.(08:56). W przypadku zamachów zdarza się czasami, że miejscowe służby ratownicze wysyłane są przed katastrofą w inne miejsce.

08.55.00 – “Kola” pojawia się na miejscu katastrofy, nakręca pierwszy “film ze strzałami”.

08.56.00 – Po stwierdzeniu, że teren jest zabezpieczony, nakazane jest rozpoczęcie akcji ratowniczej, wszczynany alarm lotniska

08.59.00 – Straż pożarna dociera na miejsce katastrofy.

09.00.00 – Rosyjski człowiek pojawia się na miejscu katastrofy i robi tzw.”trzeci film”, który tak naprawdę jest drugim. Widzi początek akcji gaśniczej. Strażacy czekają na wódę.

09.03.00 – Po długich minutach oraz problemach związanych ze zmyleniem służb , montażyście TVP, S. Wiśniewskiemu udaje się dotrzeć na miejsce od przeciwnej strony niż “Kola”. Polak widzi już akcje gaśniczą.

Wykaz źródeł
1. [link widoczny dla zalogowanych]
2. http://www.youtube.com/watch?v=HKsoBxXKE70&feature=related
3. [link widoczny dla zalogowanych]
4. [link widoczny dla zalogowanych]
5. http://www.youtube.com/watch?v=uIYdmW6dq7E&feature=player_embedded
6. [link widoczny dla zalogowanych])
7. [link widoczny dla zalogowanych]
8. [link widoczny dla zalogowanych]
9. [link widoczny dla zalogowanych]
10. [link widoczny dla zalogowanych]
11. [link widoczny dla zalogowanych]
12. [link widoczny dla zalogowanych]
źródło: Konrad IN / grypa666.wordpress.com


List Otwarty do Prezesa Rady Ministrów RP Donalda Tuska:
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
LIST OTWARTY
Do Prezesa Rady Ministrów RP
Donalda Tuska
Ze względu na wyjątkową wagę dla Polski katastrofy samolotu prezydenckiego pod Smoleńskiem, w dniu 10 kwietnia 2010 roku, w której zginął Prezydent Rzeczypospolitej, Lech Kaczyński, i osoby kierujące najważniejszymi Instytucjami Państwa Polskiego, i ponieważ miało to miejsce nie w Polsce, lecz na terenie innego państwa –
zwracam się do Pana, Panie Premierze, o powołanie niezależnej, Międzynarodowej Komisji Technicznej dla zbadania przyczyn katastrofy. Wnioski takiej Komisji, z udziałem najlepszych światowych ekspertów, miałyby podstawowe znaczenie dla opinii publicznej i dla historii.

prof. dr hab. Jacek Trznadel
Przewodniczący Rady
Polskiej Fundacji Katyńskiej

Warszawa, 19 kwietnia 2010

Popierających wniosek o powołanie Międzynarodowej Komisji proszę o składanie podpisów poniżej

Szanowni Państwo,
ponieważ możliwości mojej bazy danych są niewystarczające, wpisy które dotychczas zostały umieszczone, przeniosłem do archiwum. Dziękuję za tak ogromne zainteresowanie.
Liczba PODPISÓW w Archiwum nr 1- 12578, w Archiwum nr 2- 7100
[link widoczny dla zalogowanych]

źródło: prof. Jacek Trznadel / Ruch 10 kwietnia

[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat:
Błąd pilota mało prawdopodobny
19.04.2010r. 03:22

Prezentujemy wypowiedź Ryszarda Drozdowicza z Laboratorium Aerodynamicznego Politechniki Szczecińskiej (ZUT) dla gazety "Nasz Dziennik".

Jako pilot oceniam, że sugerowany w mediach błąd pilota jest mało prawdopodobny. Na podejściu do lądowania nie wykonuje się żadnych manewrów typu silne przechylenie lub nagłe zmiany prędkości. A takie silne przechylenie zauważyli świadkowie. Pilot wykonał dodatkowe kręgi nadlotniskowe, aby upewnić się co do warunków lądowania i na tej podstawie podjął uzasadnioną decyzję o lądowaniu. Nieprawdopodobne też jest, aby doświadczony pilot wraz z drugim pilotem pomylili się co do wzrokowej oceny wysokości, nawet w przypadku awarii przyrządów, która jest również nieprawdopodobna. Należy tutaj zauważyć, że mgła jest na ogół z prześwitami i przy dziennym świetle nie stanowi istotnej przeszkody do wzrokowej oceny warunków lądowania. Okoliczności wskazują jednak na poważną awarię lub celowe zablokowanie układu sterowania. Taką blokadę można celowo zamontować tak, aby uruchomiła się przy wypuszczeniu podwozia lub klap bezpośrednio na prostej przed lądowaniem. Przy blokadzie klap lub lotek na prostej katastrofa była nieunikniona, gdyż pilot nawet zwiększając nagle ciąg, nie był w stanie wyprowadzić mocno przechylonej ciężkiej maszyny, mając wysokość rzędu 50-100 m i prędkość rzędu 260 km/h.

źródło: hotnews.pl


[link widoczny dla zalogowanych]


Pozdrawiam,
- Adam Kulikowski.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez kulikowski dnia Pią 10:06, 14 Maj 2010, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kulikowski




Dołączył: 22 Sty 2010
Posty: 51
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 12:11, 25 Cze 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Cytat:
Kwatera Smoleńska – wybrano projekt pomnika
2010-06-16, Wydział Prasowy

Wybrano projekt pomnika upamiętniającego ofiary katastrofy w Smoleńsku, który stanie na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach. Najlepszą okazała się praca Marka Moderaua. Głównym elementem monumentu jest blok białego granitu, złamany na dwie części i zagłębiony w ziemię, umiejscowiony na tle ciemnej nawierzchni w sąsiedztwie nagrobków z czarnego granitu.

Dramatyzm pomnika podkreśla kontrast pomiędzy białym kolorem bryły i ciemną barwą kamiennej nawierzchni, ułożonej w całej kwaterze. Rzeźbiarska kompozycja jest dobrze widoczna z każdej strony: zarówno z głównej alei, jak i alei Profesorskiej.

Poszczególne nagrobki ofiar tragedii, nakryte kamiennymi ciemnymi płytami mają jednorodny charakter. Na każdym nagrobku umocowany jest fragment bloku białego kamienia – cząstki rozbitej bryły stanowiącej główny element kompozycyjny. Jedna z brył nadwiesza się nad mogiłą, w której pochowane są spopielone szczątki wielu ofiar katastrofy. Na ścianach bryły, które powstały w wyniku przełamania, umieszczono wypukłe litery napisu informującego o upamiętnieniu oraz wklęsłe z listą wszystkich ofiar.

Historia wyboru projektu pomnika ofiar katastrofy w Smoleńsku

Przedsięwzięcie zorganizowało Biuro Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy. Ocenie przeprowadzonej w dniu 19.05.2010 r. podlegały prace następujących artystów rzeźbiarzy: Antoniny Wysockiej-Jończak, Marka Moderau, Dariusza Kowalskiego i Andrzeja Sołygi.

W ocenie projektów (jako eksperci – doradcy) udział wzięli:
- art. plast. dr Jacek Kucaba (Prezes ZPAP),
- prof. art. plast. Jan Kucz,
- hab. dr hab. arch. Konrad Kucza-Kuczyński ,
- Adam Siwek, Naczelnik Wydziału Krajowego Rady OPWiM,
- arch. Marek Mikos, p.o. Dyrektora Biura Architektury i Planowania Przestrzennego Urzędu m.st. Warszawy,
- arch. Tomasz Gamdzyk, Naczelnik Wydz. Estetyki Przestrzeni Publicznej BAiPP.

Prace opatrzone numerami oceniano jako anonimowe. Komplet składał się z plansz, modelu w skali 1:20, detali w skali 1:10 oraz albumu z opisem, kosztorysem i reprodukcjami plansz. Dyskusja nad pracami składała się z dwóch części: omówienia zasadniczych idei projektowych każdej z koncepcji oraz oceny przedstawionych rozwiązań. Oceniający zauważyli, że mimo wyjątkowo krótkiego czasu na przygotowanie prac, cechuje je staranność wykonania, głębokie zaangażowanie i mądrość przekazu.

Po dokonaniu oceny zespół ekspertów zarekomendował do realizacji pracę numer 2. Po zdjęciu numerów ujawniono, że autorem tej pracy jest art. plast. Marek Moderau.

Wizualizacje wszystkich projektów oraz szczegółowe informacje pod adresem [link widoczny dla zalogowanych]

źródło: Urząd Miasta Stołecznego Warszawy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum KPS Strona Główna -> Publikacje Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin